اشتباهات مهلک در شبکه‌های اجتماعی

  • پروفایل کاربری بی‌نظم و آشفته

داشتن پروفایل بدون بخش معرفی (bio) و یا نامرتبط و نامرتب و  یا بدون صفحه  عکس عملا باعث می‌شود که هیچ‌کس به‌جز ربات‌های اسپم شما را دنبال نکند.

  • تمرکز روی چندین شبکه اجتماعی

کسب‌وکارهایی که تیم‌ بازاریابی کوچکی دارند، نباید تمرکز خود را بین شبکه‌های اجتماعی متعدد و مختلف پراکنده کنند؛ درواقع باید یک یا دو شبکه اجتماعی که با اهداف کسب‌وکارشان همخوانی بیشتری دارند را انتخاب و در همان موارد عمیق‌تر فعالیت نمایند.

  • نادیده گرفتن نظرات کاربران

برای آنکه مخاطبان به سبب محتوایی که ارائه می‌دهید به شما رجوع کنند لازم است از رسانه‌های اجتماعی در جهت پرداختن به نگرانی‌های آن‌ها استفاده کنید. به سوال‌ها و نظراتشان پاسخ‌ داده و حتی‌الامکان آن‌ها را حل‌وفصل کنید. این کار نه‌تنها سطح رضایت را بالا می‌برد، بلکه به میزان اهمیت آن‌ها را برای شما نشان می‌دهد. باید توجه داشت که حرکت‌ها را لزوما رهبران بزرگ راه نمی‌اندازند، بلکه فالوئرهای وفادار هم می‌توانند شروع کننده‌ حرکت‌ها باشند. این قبیل فالوئرها می‌توانند فالوئر جدید جذب کنند و به اعضای جدید هم اطمینان خاطر بدهند حرکت شروع شده ارزشمند است. 

  • عدم توجه به  آنالیز داده‌ها از شبکه‌های اجتماعی

از وظایف مدیران شبکه‌های اجتماعی این است که داده‌ها را به‌دقت جمع‌آوری و تحلیل نمایند. با تحلیل داده‌های استخراجی  مشخص می‌شود که مخاطبان چطور به محتوا واکنش نشان داده‌اند.  همچنین با کمک این داده‌ها می‌توان  تصمیم گرفت که چطور باید استراتژی خود را تغییر یا بازنویسی کرد. این موضوع اصولا در تمام شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص در اینستاگرم اهمیت دارد.

  • معلوم نبودن مخاطب هدف

یکی از اشتباهاتی که هزینه گزافی را به دنبال دارد معلوم نبود مشتریان و انتخاب اشتباه مخاطبان هدف در رسانه‌های اجتماعی است.  درک مشتری ب کمک می‌کند تا در شبکه‌های اجتماعی محتوای مناسبی منتشر کرده و مشتری ایدئال راحتی جذب شود. بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی هم باید مخاطب هدفشان را بشناسند تا بتوانند راحت‌تر رسانه‌های اجتماعی مناسبشان را انتخاب کنند و برای هر برند و تجارتی، سبک منحصربه‌فرد و خاصی انتخاب کنند.

  • تمرکز صرف روی رشد ارگانیک

در کنار استراتژی ارگانیک موجود، از استراتژی‌های پولی هم می‌توان کمک گرفت. مثلا درصورتی‌که مسئول شبکه‌های اجتماعی‌مان برای تهیه‌ی محتوا زحمت زیادی کشیده باشد و مطمئن باشد که موردتوجه مخاطب قرار می‌گیرد، بازهم می‌تواند با پرداخت هزینه و تبلیغ محتوا، جامعه‌ی مخاطبانش را بزرگ‌تر کند.

  • عدم بهینگی محتوی

قبل از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مطمئن شوید که ساختار و مطالب رسانه اجتماعی‌تان به اصول استاندارد مجهز شده‌اند. چنانچه از اصول سئو در رسانه خود  پیروی نکنید عمده تلاش شما به هدر رفته و نمی‌توان بهره‌وری کافی را از رسانه‌های اجتماعی به دست آورد.

فهرست