قوانین تبلیغات وس در همراه اول (قسمت چهارم)

همانطور که به آن اشاره شد در مقاله قبلی به بخش هایی از شرایط و ضوابط اختصاصی تبلیغات در حوزه ی عضویت از طریق نصب اپلیکیشن سرویس پرداختیم در این مقاله قصد داریم تا به سایر شرایط و ضوابط اختصاصی بپردازیم. لازم به ذکر است که این شرایط و ضوابط از تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ لازم الاجرا هستند. قوانینیی که در این مقاله به آن می پردازیم بر ای موضوعات زیر هستند:

  • کمپین های عضویت از طریق کد دستوری
  • کمپین های عضویت از طریق ربات شبکه های اجتماعی
  • عضوگیری از طریق تبلیغات در اپلیکیشن ها و کانال های واسط
  • کمپین های تلویزیونی
  • کمپین های تلفنی

حال به قوانین و ظوابط کمپین های عضویت از طریق کد دستوری می پردازیم:

  • شماره گیری کد دستوری مربوط به عضو گیری سرویس از جانب مشترک و بدون در خواست وی ممنوع است
  • درخت کامل منوهای کد دستوری و کلیه متونی که در سناریوی عضوگیری سرویس از طریق کد دستوری مورد استفاده و مدیریت انجام می پذیرد باید به تایید اداره کل رسیده باشد.
  • شرکت ارائه دهنده قبل از راه اندازی تجاری سرویس یا کد دستوری مربوط به سرویس باید از صحیح بودن متن کد دستوری مورد استفاده در اخذ تاییده نهایی کاربر در زمان عضویت وی اطمینان حاصل نماید.
  • از کد دستوری تخصیص داده شده به سرویس نباید برای اهداف دیگری استفاده شود. بدین منظور استفاده کد دستوری به غیر از آنچه اداره کل تاییدیه آن را مورد تایید قرار داده است، ممنوع است.

کمپین های عضویت از طریق ربات شبکه های اجتماعی

  1. شرکت ارائه دهنده سرویس باید لاگ ورود مشترکین به ربات های شبکه های اجتماعی را حداقل برای ۱۲ ماه نگهداری کرده و در صورت درخواست بتواند ارائه دهد.

این لاگ باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • آدرس IP که مشترک با آن وارد ربات شده است.
  • زمان دقیق ورود و ترک مشترک به ربات با دقت ثانیه
  • آیدی کار بر در شبکه اجتماعی مورد استفاده کاربر
  • آدرس دقیق ربات شبکه اجتماعی
  • تبلیغاتی که با کلیک روی آن کاربر به ربات هدایت شده است.
  • تمام پیام های تحول شده و دریافتی در ربات شبکه اجتماعی
  • سایر مشخصات مشترک به صلاح دید شرکت ارائه دهنده.
  • در صورتی که لاگ های ذکر شده در فوق یا لاگ های معتبر دیگر، قابل ارائه نباشد، استفاده از این کانال جهت عضویت در خدمات ارزش افزوده مجاز نیست. همچنین اخذ تاییدیه مدیر محصول مربوط به سرویس در اداره کل جهت استفاده از کانال ربات شبکه اجتماعی الزامی است.
  • استفاده از نام هایی غیر از نام محصول مانند “شارژ”، “اینترنت” و مانند آن ها برای ربات ها وسایر کانال های شبکه های اجتماعی برای عضوگیری خدمات ارزش افزوده، ممنوع است.
  • هر زمان که نیاز به دریافت شماره مشترک باشد، باید تاییدیه آن توسط مشترک صادر شود. بنابراین استفاده از شماره مشترک به صورت اتوماتیک یا مطابقت دادن شماره و آیدی شبکه اجتماعی مشترک که دیتابیس آن قبلا ایجاد شده باشد مجاز نیست.
  • در زمان در خواست اشتراک گذاری شماره موبایل مشترک و همچنین قبل از هرگونه توضیح در خصوص پروموشن های سرویس باید عضویت و تعرفه آن با جمله “عضویت در اپلیکیشن X با تعرفه روزانه Y تومان” به اطلاع مشترک برسد.
  • در زمان درخواست اشتراک گذاری شماره موبایل مشترک باید به وی ذکر شود که با این عمل، با شرایط سرویس که در منوهای بات ذکر شده است، موافق می باشد. باید بخشی در منوهای بات وجود داشته باشد که مشترک بتواند شرایط سرویس را دیده و با موافقت خود روی آن بخش کلیک کند. این پیام باید شامل موارد زیر باشد:

الف) بند اول پیام باید شامل معرفی اجمالی سرویس باشد. معرفی سرویس باید حداقل شامل ذکر طبقه سرویس و ارزش پیشنهادی سرویس به مشترک و نام کامل شرکت ارائه دهنده سرویس باشد.

ب) بند دوم پیام باید شامل شماره تلفن پشتیبانی، پست الکترونیکی، وبسایت شرکت ارائه دهنده و یا هر کانال دیگر آن شرکت باشد که مشترک در صورت نیاز بتواند به راحتی از آن طریق با شرکت مربوطه ارتباط برقرار نماید.

ج) بند سوم پیام باید ویژگیهای اصلی سرویس را به صورت بولت وار معرفی نماید.

د)  در بند چهارم پیام باید نحوه پرداخت وجه از مشترک بیان شود (با ذکر جمله هزینه سرویس برای مشترکین دائمی روی قبض اعمال میگردد و برای مشترکین اعتباری از شارژ سیمکارت کسر میشود)؛ پروموشنهای سرویس نیز میتواند در این بند بیان گردد.

ه) سایر شرایط سرویس بسته به نظر ارائهدهنده میتواند در بندهای بعدی ذکر گردد.

در ادامه به شرایط و ضوابط عضوگیری از طریق تبلیغات در اپلیکیشن ها و کانال های واسط می پردازیم:

  1. هرگونه عضوگیری خدمات ارزش افزوده از طریق اخذ دسترسی ارسال یا خواندن پیامک و اخذ دسترسی برقراری تماس در اپلیکیشن های واسط ممنوع است.
  2. اخذ هرگونه دسترسی خواندن یا نوشتن پیامک یا برقراری تماس برای اپلیکیشن واسط ممنوع است. اپلیکیشن های واسط تنها زمانی می توانند مورد استفاده قرار گیرند که به عنوان کانالی برای تبلیغات سرویس  ارزش افزوده مورد استفاده قرار گیرند. بدین صورت که سرویس ارزش افزوده می تواند در این اپلیکیشن های تبلیغ شده و در صورت درخواست مشترک برای عضویت، با وارد کردن شماره و تایید مشترک با وارد کردن دستی کد OTP، فرایند عضویت را تکمیل کرده و مشترک مجوز استفاده از اپلیکیشن سرویس ارزش افزوده را داشته باشد.
  3. با توجه به این که بازاریابی سرویس های خدمات ارزش افزوده در اپلیکیشن های و کانال های واسط مشابه فرایند عضویت از طریق لندینگ پیج است شما می توانید از این قوانین در مقالات قبلی مطلع شوید.

اما کمپین های تلویزیونی

  1. در برنامه ها تلویزیونی، زیرنویس ها، تیزرها، گویش های مجری و … هر زمان که مشترک مستقیما به فرایند فعال سازی سرویس هدایت می شود، حتما باید عباراتی که نشان دهنده عضویت در سرویس است، بیان گردد.
  2. کلیه سناریو های فعالیت خدمات ارزش افزوده در شبکه های صدا و سیما قبل از پخش، باید تاییدیه اداره کل را اخذ نماید.

کمپین های تلفنی

  1. هرگونه عضوگیری از طریق برقراری تماس تلفنی با مشترک تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
فهرست