ده روش برای تولید یک محتوای جذاب

امروزه داشتن یک محتوای خوب می تواند زندگی شما را متحول کند اما به راستی برای تولید یک محتوای خوب باید چه کار کرد دراین مقاله قصد داریم تا شما را با تولید یک محتوای خوب آشنا کنیم. اگر محتوایی که می نویسید اوریجینال باشد، سایت شما در رتبه های بهتری قرار خواهد گرفت و رتبه بهتر به کسب درآمد بیشتر منجر خواهد شد. اصلی ترین موتور جستوجو که همان گوگل است سایت هایی را که محتوای اصیل و باکیفیت ندارند، در رتبه های بسیار نامناسب قرار می دهد. به هر حال اگر برای کسب و کار خودتان به دنبال تولید محتوای خوب هستید، باید کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

  1. تولید محتوای یونیک و خوب برای بهبود رتبه سایت شما

هنگامی که محتوا تولید شده منحصربه فرد باشد رتبه سایت شما بهبود پیدا می کند، گوگل سایت هایی را که اقدام به کپی کاری از سایت های دیگر در تولید محتوا می کنند، مجازات می کند، یونیک بودن محتوا به معنای این است که یک محتوای جذاب باید با ایده های یونیک تولید شود اگر مفاهیم مشابه از جایی کپی شده و دوباره بازنویسی شوند نیز نمی توانند آن اصالت محتوایی را منجر شوند. بنابراین نباید به دنبال راه های کم هزینه و آسان برای تولید محتوا بود. هر چه قدر محتوای شما اصیل تر باشد می تواند کاربرهای بیشتری را جذب کند.

۲٫ بر روی عنوان محتوای خود تمرکز کنید

از آنجایی که ۸۰ درصد از بازدیدکنندگان تنها عنوان مقاله شما را می بینند و تنها ۲۰ درصد از مخاطبین مابقی مطالب را می خوانند، پس می توان نتیجه گرفت که داشتن یک عنوان هیجان انگیز و جذاب به جذب مخاطب کمک کرده و با بالا رفتن زمان بازدید هر بازدید کننده رتبه سایت شما نیز بهبود خواهد یافت

۳٫ محتوایی بنویسید که برای کاربر انجام پذیر باشد

بهترین محتواها راهنمایی هایی است که به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا از اطلاعاتی که می خوانند استفاده کنند. کابر با خواندن این گونه محتواها می تواند نیاز خود را برطرف کند و همین امر یعنی اعتماد به کسب و کار شما.

۴٫محتوا باید سریع مطلب را برساند

اکثر کاربران برای پاسخ سوالی که دارند به اینترنت و موتور های جستوجوگر روی می آورند. نکته مهم این است که شما علاوه بر این که باید خود را جای کاربر گذاشته و تولید محتوا داشته باشید طوری باید محتوای خود را آماده کنید که کاربر بتواند در سریع ترین حالت ممکن پاسخ خود را پیدا کند، این امر باعث می شود تا کاربر به شما اعتماد کند و هنگام بروز سوالات دیگر سایت شما را در نظر داشته باشد و همین امر  یعنی بازدید مجدد کاربر از سایت شما. در ادامه اگر کاربر به سایت شما اعتماد کند ممکن است در باره مقاله یا محتوایی که تولید شده است سوالاتی را از شما بپرسد و بعد از انتشار محتوا، مرحله پشتیبانی و پاسخ به سوال هایی است که کاربران از شما می پرسند. با این کار شما با یک تیر دو نشان را زده اید اول اینکه کاربر به شما اعتماد کرده است و دوم اینکه زمان بیشتری را در سایت شما گذرانده است که همان طور که قبلا اشاره شد، این امر منجر به بهبود رتبه سایت شما می شود

۵٫ محتوای دقیق پربازدید تر خواهد بود

اگر شما مقاله ای را بنویسید که از لحاظ فنی مشکل داشته باشد در بلند مدت به اعتبار شما لطمه خواهد زد و همین امر باعث می شود که اعتماد کاربر به سایت شما پایین آمده و رتبه سایت شما به مشکل برخورد. همچنین اگر محتوای شما کاملا صحیح  باشد و تنها یک سری ایرادات جزیی در سایت شما باشد، این امر باعث می شود که محتوای تولیدی شما با بدبینی خاصی دنبال گردد، پس بستر انتشار محتوای شما نیز مهم است.

۶٫ محتوا باید قوای ذهنی کاربر را به کار گیرد

می توان با چند ترفند کاربر  را  مجذوب کلماتی کرد که شما می نویسید. اکثر افراد دارای حس کنجکاوی هستند پس می توان با تحریک همین حس بازدید مقاله را بالاتر برد. به کاربر خود اجازه دهید تا کنجکاو باقی بماند البته نه به اندازه ای که کلا  منصرف شود. بهتر است مقاله شما سوالاتی داشه باشد تا خواننده را برای کنجکاوی بیشتر و خواندن مقاله های دیگر ترغیب کند. اکثر افراد با خواندن یکی دو جمله اول تصمیم می گیرند که آیا محتوای شما را بخوانند یا خیر بنابراین داشتن یک مقدمه جذاب که مسیر کلی مقاله را مشخص کند از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر بتوانید محتوایی را تولید کنید که جنجالی در افراد ایجاد کند، موتور های جست و جو می توانند به اهمیت محتوای شما پی برده و کاربران بیشتری را به سایت شما ارجاع دهند.

۷٫ محتوای همه فن حریف بنویسید

البته منظور ما این نیست که در یک مقاله به موضوعاتی بپردازید که مرتبط نیستند، محتوای همه فن حریف محتوایی است که بتواند بیشترین حواس مخاطب را جذب کند برای این منظور استفاده کردن از یک متن طولانی هر چه قدر هم که عالی نوشته شده باشد برای مخاطب خسته کننده است برای جذابیت بیشتر محتوای متنی از سایر ابزار ها مانند عکس، نمودار، ویدیو و صوت مرتبط استفاده کنید تا از یکنواخت بودن محتوا کاسته شده و افراد به فراگیری آن تشویق شوند.

۸٫ محتوای خود را به روز کنید

فرض کنید که شما صاحب یک وب سایت هستید و برای اینکه بازدید کننده بیشتری داشته باشید چندین مقاله بر روی سایت قرار داده اید و توانسته اید که مخاطبینی را جذب کنید، نکته ای که اینجا حایز اهمیت است این است که کاربران سایت شما انتظار دارند تا مطالب جدید به صورت مداوم بر روی سایت شما قرار گیرد. به تولید چند مقاله خوب بسنده نکنید، روزانه یا نهایتا هر ۳ روز یک بار  مطالب جدیدی را بر روی سایت خود قرار دهید، موتور های جستوجوگر سایت هایی را که به صورت مداوم اپدیت می شوند، در رتبه بالاتری قرار می دهند البته باید به این نکته اشاره کرد که صرفا به روز کردن وب سایت دلیلی بر بهبود رتبه سایت نخواهد بود.

۹٫ برای محتوا وقت بگذارید

محتوای خوب، سریع به دست نمی آید، کار تولید محتوا کاری بسیار مشقت آمیز است و تهیه یک نمونه خوب از آن مستلزم صرف زمان بیشتری است، برای تولید یک محتوای متنی باید به دستور زبان و گرامر توجه ویژه نمود و همان طور که قبلا اشاره شد از عکس و ویدیو های مرتبط استفاده کنید.

۱۰٫ واژه ها کلید شما هستند

انتخاب یک کلید واژه مناسب و نحوه قرارگیری آن در متن می تواند شاکله نوشته شما را متحول کند، کلید واژه ها نباید در یک یا دو پاراگراف جمع شوند بلکه باید در سراسر محتوای شما وجود داشته باشند، کلید واژه اصلی باید در عنوان مقاله باشد تا هم کاربران سریع تر از هدف محتوای شما آگاه شوند و هم موتور های جستجو زودتر مقاله شما را پیدا کنند

فهرست