سئو کلاه سفید به چه معناست؟

برای تولید سئو کلاه سفید باید مطلب را برای مخاطب نوشت و در پی آن زمانی که مخاطب، مطلب شما را بپسندد، موتور جستجو نیز شما را شناسایی خواهد کرد چرا که اگر شما در خدمت مخاطبانتان باشید، موتورهای جستجو نیز در خدمت شما خواهند بود. حال در این راستا یک سری اصول و استاندارد نیز به دست آمده است که در ادامه توضیح داده می شوند.

برای سئو کلاه سفید چند پیشنهاد وجود دارد که در این جا به آنها می پردازیم

تگ ها و متا تگ ها بسیار مهم هستند

اگر سایت شما از ابتدا کد نویسی شده باشد باید از سری تک های h استفاده کند تا به صورت متناسبی، کلمات کلیدی شما را به موتور های جستجوگر بشناسانند. این تگ ها فقط مخصوص سایت هایی که از ابتدا کد نویسی شده اند نیست بلکه شما می توانید از سایت های وردپرسی هم استفاده کنید و به صورت اتوماتیک تگ ها را برای شما فراهم خواهد کرد. غیر از تگ های سری h متا تگ توضیحات و تگ Alt نیز باید به طور استاندارد تکمیل شوند. لازم به ذکر است که Alt مربوط به توضیحات تصاویر شما می باشد. تگ دیگری که باید حتما به آن توجه شود تگ عنوان یا Title است که این تگ وظیفه شناساندن سایت شما را به موتور جستجوگر دارد.

نکته ای که در قسمت توضیحات تگ توضیحات باید به آن توجه شود این است که توضیحات شما باید بتواند مخاطب را به بازدید سایت تشویق کند. بنابراین توضیح شما باید هم از نوع نگارش قوی بوده هم از دید جذابیت، جذاب و با کیفیت باشد.

 کیفیت محتوای خود را بالا ببرید

اکثر کارشناسان سئو مهم ترین بخش برای یک سئو کلاه سفید را محتوای با کیفیت می دانند. اگر در گذشته گفته می شد که مطالب یک صفحه باید مختصر و کوتاه باشد، اما امروزه موتور های جستجوگر حرف دیگری می زنند. محتوای شما نباید کوتاه باشد و حد اقل باید از ۲۰۰۰ کلمه تشکیل شده باشد. امروزه اگر محتوایی بالای ۲۰۰۰ کلمه ارائه دهید باز هم هیچ ضمانتی برای کسب رتبه بالاتر وجود ندارد چرا که اگر مخاطبان سایت شما محتوای شما را نپسندند موتور های جستجوگر نیز صفحه شما را کم اعتبار تلقی می کنند. برای این که بتوان یک محتوای با کیفیت تولید کرد چندین راهکار بسیار ساده وجود دارد.

حتما از تصاویر زیبا استفاده کنید

بعد از یک یا نهایتا ۳ پاراگراف یک عکس زیبا می تواند از لحاظ بصری به محتوای شما بسیار کمک کند. امروزه یکی از رکن های سئو کلاه سفید تجربه کاربری لذت بخش است. مخاطب وقت خود را در مقاله هایی می گذارد که گرافیک بالاتری داشته باشند و همچنین بتوانند راهنمایی های جامعی را در آن موضوع به خصوص  ارائه دهند. بنابراین استفاده کردن از تیترهای جدید و جذاب می تواند بسیار موثر باشد.

نکته بعدی این است که به چشم های مخاطب فرصت استراحت بدهید

یعنی  اولا جملات هر پاراگراف شما زیاد نباشد و حتما از جدا کنند یا خطوط افقی در مقالات خود استفاده کنید. چرا که چگالی و تراکم کلیدی در متن مهم است.

استفاده کردن از ویدیو در تولید محتوا

در هر صفحه ای که تولید شده است، استفاده از ویدیو می تواند بسیار موثر باشد. چرا که مشاهده ویدیو در هنگام خواندن محتوای متنی می تواند زمانی که کاربر سایت شما را می بیند بالا برود که همین امر همان طور که در مقالات گذشته اشاره شد برای موتورهای جست وجو گر بسیار مهم است.

از آن جهت که تولید ویدئو معمولا کار بسیار پرهزینه ای است، پیشنهاد می شود که از سایت های اشتراک ویدیو کمک بگیرید به عنوان مثال اگر بتوانید در سایت خود ویدوی مرتبط با عنوان خود را  از سایتی مانند آپارات قرار دهید به گیرایی محتوای تولیدی خود بسیار کمک کرده اید توجه داشته باشید که ویدیو ها در سایت خودتان پخش شود. خوشبختانه این قابلیت برای اکثر سایت ها امکان پذیر است. به عنوان مثال در سایت های ورد پرسی تنها با نصب یک افزونه یا پلاگین می توانید این کار را انجام دهید

لینک دهی در صفحات سایت

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم لینک های درون صفحه و لینک های برون صفحه می توانند به سئو بسیار کمک کنند اما یک تفاوت کوچک این جا وجود دارد، وقتی که می گوییم درون صفحات خود از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید منظور این است که درون مقاله خود به سایر مقالات سایتتان لینک دهید و همچنین منظور ما از لینک خارجی این است که به سایت های معتبری که مرتبط با عنوان مقاله شما هستند لینک دهید این کار باعث می‌شود ربات های خزنده مربوط به موتورهای جستجو، راحت تر بتوانند موضوع و محتوای صفحات سایت شما را بشناسند و اعتبار آن اعتماد کنند.

 بک لینکی که به صورت طبیعی ایجاد شده است جهشی در سئو شما بوجود خواهد آورد

ابتدا به این که بکلینک چیست بپردازیم

بک لینک (Backlink) زمانی ایجاد می‌شود که سایت دیگری لینک شما را در یکی از صفحات خود قرار دهد و در واقع کاربران خود را به سایت شما ارجاع می‌دهد. سایت هایی که از سئو کلاه سفید استفاده می کنند بر اثر گذشت زمان کاربرانی را پیدا می کنند که به صورت خود کار لینک این گونه سایت ها را به اشتراک می گذارند چرا که سایت از لحاظ محتوایی و کیفیت آن به حدی رسیده است که می تواند اعتماد مخاطب را جلب نماید. البته این امر زمان بر است و نیازمند صبر و حوصله می باشد.

اشتراک گذاری مطالب سایت در وب سایت هایی که از نظر موتور جستوجوگر معتبر هستند

شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک ، توییتر ، لینکدین، گوگل پلاس و یوتیوب از اعتبار بسیار بالایی نزد موتور جست وجو گر گوگل برخوردارند اما متاسفانه دسترسی به این شبکه ها در کشور ما ایران محدود شده است شما می توانید با اشتراک گذاشتن مطالب خود در وب سایت های شبیه همانند آپارات که رتبه ی خوبی دارند به اعتبار سایت خود بیافزایید. این گونه سایت های مشابه از آنجایی که مخاطب ایرانی زیادی دارند می توانند در بازاریابی هدف دار شما بسیار موثر باشند. چرا که اگر سایت شما خدمات خود را صرفا برای مخاطبین فارسی زبان ارائه دهند می توانند با استفاده از این سایت ها موفق باشند. اگر چه ممکن است در نگاه اول سایت های ایرانی در مقایسه با سایت های خارجی رتبه جالبی نداشته باشند.

یک سایت کند همیشه در حال از دست دادن مخاطب است

کاربران بیشتر از چند ثانیه برای باز شدن سایت شما صبر نخواهند کرد چرا که اطلاعاتی که آنها نیاز دارند معمولا در سایت های دیگر هم پیدا می‌شود. پس تا جایی که توان دارید بر سرعت سایت خود بیفزایید.

فهرست