نکاتی برای بهبود سئو در سال ۲۰۱۹

وب سایت ها در سال ۲۰۱۹ باید بیشترین تمرکز خود را در تولید محتوا برای مخاطبین بگذارند. مخاطب ها سهم بسیار بزرگی را در سئو دارند بنابراین اگر می خواهید برروی بازاریابی محتوای خود سرمایه گذاری کنید باید از روش های کارآمد استفاده کرد. محتواهایی که رنک بالاتری داشته باشند می توانند ترافیک بیشتری را در سایت شما ایجاد کنند. به همین دلیل این نوع محتواها بالاترین توجه را به خود جلب می کنند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند روش کلیدی تولید محتوا برای بالا بردن سئو سایتتان آشنا کنیم.

۱٫ کلمه کلیدی را هدف قرار داده و برای آن بنویسید

محتوایی که شما می خواهید تهیه کنید باید به دست مخاطبین شما برسد، مخاطب شما از کجا باید سایت شما را پیدا کند؟ جواب مشخص است از سرچ موتورهای جستوجو گر. حال این سوال پیش می آید در موتور جستجوگر چه کلماتی باید سرچ شوند تا مخاطب به سایت شما وارد شود؟ با دانستن این کلمات شما می توانید کلمات کلیدی محتوای خود را به راحتی پیدا کنید. با پرسیدن چند سوال از خودتان شما می توانید کلمات کلیدی موثر را پیدا کنید. این سوالات به این شرح هستند:

مخاطبین من چه کسانی می توانند باشند؟

این مخاطبین به چه اطلاعاتی نیاز دارند؟

چرا مخاطب به این اطلاعات نیاز دارد؟

مخاطب اگر بخواهد این اطلاعات را پیدا کند در موتور جستوجو گر چه چیزی را سرچ می کند؟

تمام این سوالات می تواند در مقوله مخاطب شناسی بگنجد. برای شناختن مخاطب خود می توانید با آنها صحبت کنید، نظرسنجی های هدفمند انجام دهید، عادت های آن ها را بشناسید، درک کنید که چه چیزهایی برای آن ها الویت دارد و با بررسی این گونه آمار به شناخت مخاطب خود برسید. حال شما می توانید در مورد کلمه های کلیدی مرتبط و با ارزش دست پیدا کنید. مسلما شما کلماتی را باید به عنوان کلمه کلیدی قرار دهید که مرتبط با محصول یا خدمات شما باشند.

بعد از این مرحله باید عناوین محتوای خود را بر اساس کلمه کلیدی به دست آمده ایجاد کنید.

۲٫ روی خوانایی تمرکز کنید

یکی از ویژگی های محتوای سئو شده خوانایی فوق العاده آن است. اگر بتوانید مخاطب را در صفحه خود نگه دارید، جایگاه صفحه شما در گوگل خوب خواهد بود. این کار باعث ارسال سیگنالی به گوگل می شود با این مضمون که جست جو کننده صفحه ای را پیدا کرده است که اطلاعات دلخواه خود را در این صفحه به دست آورده است. این سیگنال که dwell time نام دارد می تواند میزان زمانی را که مخاطب در سایت شما بوده تا زمانی که به صفحه نتایج گوگل بازمی گردد، محاسبه کند.

زمانی که مخاطب وارد سایت شما می شود چندین حالت می تواند اتفاق افتد. حالت اول این است که محتوای مورد نظر خود را پیدا نکرده و دوباره به صفحه نتایج برمی گردد و روی یک نتیجه دیگر کلیک می کند. حالت دوم این است که مخاطب پاسخ خود را در صفحه وب سایت شما پیدا می کند و دیگر بر روی نتیجه دیگری کلیک نمی کند و پس از اینکه به محتوای مناسب خود دست پیدا می کند از سایت خارج می شود. حالت سوم زمانی اتفاق می افتد که مخاطب جواب خود را در سایت شما پیدا می کند ولی از آنجایی که متن سایت بسیار خوب است زمان بیشتری را در سایت شما سپری می کند.

خوانایی سایت شما باید چندین ویژگی داشته باشد تا بتواند زمان dwell را بالا ببرد

این ویژگی های عبارتند از:

 وضوح

سازماندهی

منطق

سادگی

زمانی که محتوای شما برای بیشتر مردم قابل فهم باشد، کاربران مدت زمان بیشتری در سایت شما می مانند، که این مساله باعث بهبود رنکینگ گوگل شما می شود.

۳٫ محتوا های خود را عمیق تر کنید

یکی از ترفند های سئو در سال ۲۰۱۹، تولید محتوا هایی است که اطلاعات جامع تری را برای یک عنوان فراهم می آورد.

دلیل این که با این محتوا می توانید رنک بالا تری کسب کنید این است که گوگل تمرکز شدید تری بر روی کیفیت محتوا دارد.

چگونه می توان محتوای جامع و عمیق تری را ایجاد کرد؟

در قسمت وبلاگ خود پست هایی را بنویسید که بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه داشته باشند

برای نوشتن بیشتر به عناوینی بپردازید که چند جانبه بوده و زوایای دید زیادتری دارند.

در زمینه های مرتبط به خدمات سایت خود راهنمایی هایی را برای مخاطب ایجاد کنید تا ساده تر به محتوای شما دسترسی داشته باشد.

سعی شود مقاله ها از حالت سطحی به حالت تخصصی تر رفته و از لحاظ علمی در جایگاه مطمئنی باشد تا سایت های دیگر بتوانند سایت شما را به عنوان یک منبع علمی بشناسند.

۴٫ سرعت لود صفحه شما در سئو بسیار موثر است

یک راه ساده برای بهبود سئوی محتوا در سال ۲۰۱۹ بهبود سرعت صفحه است. سایت شما باید بتواند به سرعت لود شود هرچه سرعت لود سایت یا صفحه حاوی محتوا کند تر باشد کاربران بیشتری از رسیدن به محتوای دلخواه خود دلسرد شده صفحه را ترک خواهند کرد.

خود را جای مخاطب بگذارید آیا حاظر هستید زمان گرانبهای خود را برای باز شدن یک وبسایت هدر دهید؟ و نکته بعدی این است که اکثر کاربران در عرض ۱۰ الی ۲۰ ثانیه صفحه وب سایت شما را ترک خواهند کرد پس از این زمان کوتاه نهایت استفاده را  ببرید.

۵٫ محتوای بصری تولید کنید

محتوای متنی برای مخاطبین خسته کننده است طبق تحقیقات، کاربران از مقاله هایی که حاوی محتوای بصری مناسب هستند ۹۴ درصد بیشتر از مقالاتی که این ویژگی را ندارند لذت می برند. هرچه حس لذت بالاتر باشد مخاطب شما بیشتر در سایت شما می ماند. برای این منظور بهتر است محتوای بصری نیز کاملا منحصر به فرد باشد چرا که نوآوری یک خصلت دوست داشتنی در ما انسان ها است. اگر محتوای شما تصاویر مناسب و منحصر به فرد داشته باشد می تواند حس بهتری را به کاربر القاء کند چرا که محتوای شما حرفه ای تر به نظر می آید. بنابراین صرف وقت برای تصاویر و ویدیو ها می تواند باعث جهشی در سئو سایت شما شود.

۶٫ محتوای فیک ننویسید

اگر واقعا در زمینه ای تخصص دارید برای تولید محتوا اقدام کنید. امروزه سایت هایی که محتوای خود را از سایر سایت های معتبر تولید می کنند کم نیستند. بنابراین یک محتوای تخصصی خوب می تواند سایت شما را به راحتی از سایر سایت ها متمایز کند. برای تولید این گونه محتوا شما باید تحقیق کنید. محتوایی که به راحتی به دست آید ارزش خراب کردن سایت شما را ندارد.

۷٫ از نویسندگان مشهور کمک بگیرید

گوگل این روزها به ارزش گذاری اعتبار و تخصص نویسنده ها بسیار بیشتر توجه می کند. کسی که محتوا را تولید می کند می تواند برای بالا بردن کیفیت صفحه موثر باشد بدین منظور اینکه سایر وب سایت ها در مورد شما چه می گویند بسیار مهم است. همچنین این که شما در چه زمینه ای تجربه داشته اید نیز مهم است امروزه گوگل این خصوصیات را  در نظر می گیرد. بنابراین برای نویسنده مقاله خود یک صفحه بیوگرافی ایجاد کنید تا بتوانید به نویسینده خود شهرت دهید. هرچه شهرت نویسنده شما بیشتر باشد مقاله آن نویسنده اعتبار بیشتری خواهد داشت.

فهرست